0 Comments

Volvo automobilių variklio montavimo kronšteinai – tai tie komponentai, kurie dažnai lieka nepastebėti, kol nepradeda kelti problemų. Šie guminio metalo elementai atlieka svarbų vaidmenį, slopindami variklio vibraciją ir užtikrindami stabilų jo tvirtinimą prie automobilio rėmo. Kai jie susidėvi, vairuotojas patiria ne tik diskomfortą, bet ir potencialų pavojų saugumui.

Daugelis Volvo savininkai, susiduręs su šia problema, kreipiasi į autoserviso specialistus, tačiau variklio kronšteinų diagnostika ir keitimas nėra tokia sudėtinga procedūra, kokia gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Tinkamas pasiruošimas, reikiami įrankiai ir kruopštus darbas leis sutaupyti nemažai pinigų ir įgyti vertingos patirties.

Kaip atpažinti gedimus variklio kronšteinus

Pirmieji ženklai, kad variklio kronšteinai reikalauja dėmesio, paprastai pasireiškia per vibraciją salone. Ypač tai paaišku, kai variklis dirba tuščiąja eiga – sėdynės, vairas ir pedalai gali virpėti labiau nei įprasta. Tačiau šis simptomas nėra vienintelis.

Garsai taip pat išduoda problemas. Metalinis tarkšėjimas ar dunkšėjimas, ypač paleidžiant variklį ar keičiant pavaras, dažnai rodo, kad kronšteinai nebeatlieka savo funkcijos. Kai kurie vairuotojai pastebi keistus garsus važiuojant per duobeles ar stabdant.

Vizualus patikrinimas gali atskleidti akivaizdžius defektus. Suskilusi ar išsitempiusi guma, matomi plyšiai, alyvos pėdsakai ant kronšteino – visa tai aiškiai rodo, kad komponentas reikalauja keitimo. Svarbu patikrinti visus kronšteinus, nes dažnai gedimas paveiks kelis elementus vienu metu.

Volvo modeliuose dažnai pasitaiko specifinė problema – viršutinio kronšteino guminės dalies atsiskyrimas nuo metalinio korpuso. Tai ypač būdinga senesniems modeliams, kurie eksploatuojami šaltuose klimato sąlygose.

Reikalingi įrankiai ir pasiruošimas darbui

Prieš pradedant darbus, būtina surinkti visus reikalingus įrankius. Pagrindiniai – tai lizdų rinkinys su tinkamais pailginimais, kombinuoti raktai, automobilio keltuvas ar duobė, atramos stovai saugumui užtikrinti. Volvo modeliuose dažnai reikės specialių Torx tipo antgalių.

Hidraulinis domkratas varikliui pakelti – būtinas įrankis, ypač keičiant apatinį kronšteiną. Rekomenduojama turėti ir guminį padą, kuris apsaugos variklio alyvos karterį nuo pažeidimų. Kai kuriems modeliams gali prireikti specialaus Volvo variklio tvirtinimo įrankio.

Saugumas turi būti prioritetas. Niekada nedirbkite po automobiliu, kuris remiasi tik į domkratą. Visada naudokite patikimas atramas. Variklis yra sunkus komponentas, todėl bet koks netikėtas judėjimas gali sukelti rimtų traumų.

Darbo vieta turėtų būti gerai apšviesta ir erdvi. Variklio kronšteinų keitimas kartais reikalauja prieigos iš kelių pusių, todėl ankšta garažo erdvė gali apsunkinti procesą. Paruoškite ir visas reikalingas atsargines dalis – geriau turėti per daug nei stovėti su iš dalies išardytu automobiliu.

Diagnostikos proceso eiga žingsnis po žingsnio

Diagnostiką pradėkite su šaltu varikliu. Atidarykite kapotą ir vizualiai apžiūrėkite visus matomus kronšteinus. Volvo modeliuose paprastai yra 3-4 kronšteinai: viršutinis, du šoniniai ir kartais papildomas galinis. Ieškokite akivaizdžių pažeidimų – plyšių, deformacijų, alyvos pėdsakų.

Paleidę variklį, stebėkite kronšteinų elgesį. Normaliai veikiantys kronšteinai turėtų slopinti vibraciją, o variklis neturėtų per daug judėti. Jei matote, kad variklis „šoka” ar per daug svyruoja, tai rodo kronšteinų problemas.

Praktiškas testas – paprašykite pagalbininko paspausti akceleratoriaus pedalą, kol patys stebite variklio judėjimą. Sveiki kronšteinai leis varikliui šiek tiek pajudėti, bet judėjimas turėtų būti kontroliuojamas ir grįžti į pradinę padėtį.

Fizinis patikrinimas reikalauja atsargumo. Galite bandyti švelniai pajudinti variklį rankomis (tik kai jis išjungtas ir atvėsęs), ieškodami per didelio laisvumo. Tačiau atminkite, kad variklis yra sunkus, todėl nereikia dėti per daug pastangų.

Kronšteinų keitimo technologija

Kronšteinų keitimas prasideda nuo variklio atrėmimo. Čia labai svarbu rasti tinkamą atrėmimo tašką – paprastai tai yra alyvos karteriaus stipriausias plotas arba specialus variklio bloko kraštas. Niekada nerėmkite variklio į plastikinius elementus ar aliuminio dalis.

Viršutinio kronšteino keitimas paprastai yra paprasčiausias. Atjunkite akumuliatoriaus minuso gnybtą, nuimkite oro filtrą ir kitus trukdančius elementus. Išsukite kronšteino tvirtinimo varžtus – paprastai viršuje ir apačioje po vieną. Senas kronšteinai kartais „prilimpa”, todėl gali prireikti švelnaus spaudimo.

Šoninių kronšteinų keitimas dažnai reikalauja prieigos iš apačios. Čia svarbu teisingai pakelti automobilį ir užtikrinti saugų darbą. Kai kuriuose Volvo modeliuose gali prireikti nuimti apsauginius dangtelius ar net dalis išmetimo sistemos.

Naują kronšteiną montuojant, svarbu neperpinti varžtų. Volvo nurodo konkrečius sukimo momentus, kurie paprastai svyruoja nuo 50 iki 80 Nm, priklausomai nuo kronšteino tipo ir modelio. Per stipriai priveržti varžtai gali pažeisti naują guminę dalį.

Dažniausi klaidos ir kaip jų išvengti

Viena dažniausių klaidų – netinkamas variklio atrėmimas. Daugelis mėgėjų remia variklį į pirmą pasitaikiusį tašką, kas gali sukelti alyvos karterio ar kitų komponentų pažeidimą. Visada naudokite tinkamą guminį padą ir raskite stipriausią atrėmimo tašką.

Kita problema – neteisingas kronšteinų orientavimas. Volvo kronšteinai turi aiškią „viršų” ir „apačią”, o kai kurie yra skirti tik kairės ar dešinės pusės montavimui. Prieš išmesdami seną kronšteiną, nufotografuokite jo padėtį ir orientaciją.

Varžtų sekos nepaisymas taip pat kelia problemų. Kronšteino varžtai turėtų būti veržiami tam tikra seka – paprastai pradedant nuo viršutinių ir baigiant apatiniais. Tai užtikrina tolygų apkrovos pasiskirstymą.

Daugelis pamiršta patikrinti gretimų komponentų būklę. Keičiant kronšteinus, tai puiki proga apžiūrėti ir kitus variklio skyriaus elementus – diržus, žarnas, tvirtinimus. Kartais mažas defektas gali sukelti didesnių problemų ateityje.

Kokybės ekonomija – dar viena dažna klaida. Pigūs neoriginalūs kronšteinai gali tarnauti trumpiau ir sukelti daugiau problemų nei tikėtasi. Volvo atsarginės dalys nėra pigiausios, bet jų kokybė paprastai pateisina kainą.

Techninės subtilybės skirtingiems Volvo modeliams

Volvo S60 ir V70 modeliai turi specifinę viršutinio kronšteino konstrukciją, kuri dažnai reikalauja papildomo įrankio variklio stabilizavimui. Šiuose modeliuose kronšteinai yra integruoti į sudėtingesnę sistemą, todėl keitimas gali užtrukti ilgiau.

XC90 ir kiti visureigiai turi papildomus kronšteinus dėl sunkesnio variklio ir sudėtingesnės transmisijos. Čia ypač svarbu tiksliai laikytis gamintojo rekomendacijų dėl sukimo momentų, nes per didelė apkrova gali pažeisti rėmo elementus.

Senesni Volvo 850 ir 940 modeliai turi paprastesnę konstrukciją, bet dažnai susiduria su korozijos problemomis. Tvirtinimo varžtai gali būti „prilipę” ir reikalauti specialių priemonių išsukimui. Kartais tenka naudoti skverbiklį ir palaukti kelias valandas prieš bandant išsukti varžtus.

Turbiniai varikliai kelia papildomų iššūkių dėl sudėtingesnės konstrukcijos ir papildomų komponentų variklio skyriuje. Čia dažnai tenka nuimti intercooler žarnas ar kitus elementus, kad gautumėte prieigą prie kronšteinų.

Kada geriau kreiptis į specialistus

Nors variklio kronšteinų keitimas nėra itin sudėtingas, kai kurios situacijos reikalauja profesionalaus įsikišimo. Jei pastebite, kad variklio bloke ar rėme yra pažeidimų, geriau stabdyti darbus ir konsultuotis su specialistu.

Sudėtingi hibridiniai Volvo modeliai turi papildomų saugos reikalavimų. Aukštos įtampos sistemos reikalauja specialių žinių ir įrankių, todėl mėgėjiškas remontas gali būti pavojingas.

Jei neturite tinkamų įrankių ar darbo vietos, geriau investuoti į profesionalų remontą nei rizikuoti saugumu. Ypač tai aktualu, jei automobiliu kasdien važinėjate ir negalite sau leisti ilgesnio prastovos.

Garantijos klausimai taip pat svarbūs. Jei automobilis dar yra garantijos laikotarpyje, savarankiškas remontas gali pažeisti garantijos sąlygas. Šiuo atveju geriau kreiptis į oficialų Volvo servisą.

Patirtis, kuri atsipirks ateityje

Variklio kronšteinų keitimas savo jėgomis – tai ne tik pinigų taupymas, bet ir vertinga patirtis, kuri pravers ateityje. Išmokus šį procesą, galėsite greičiau diagnozuoti panašias problemas ir žinoti, ko tikėtis iš remonto.

Svarbu atsiminti, kad kokybiškai atliktas darbas užtikrins ne tik komfortą, bet ir saugumą. Tinkamai veikiantys kronšteinai sumažina vibraciją, kuri ilgainiui gali pažeisti kitus automobilio komponentus. Tai investicija į automobilio ilgaamžiškumą.

Dokumentuokite savo darbus – fotografuokite procesą, užsirašykite naudotų dalių numerius ir sukimo momentus. Ši informacija pravers ateityje, o gal padės ir kitiems Volvo entuziastams. Patirtis, pasidalinta su bendruomene, dažnai grįžta dviguba nauda.

Nepamirškite ir prevencinės priežiūros svarbos. Reguliariai tikrinkite kronšteinų būklę, ypač po žiemos sezono, kai keliai būna pabarstyti druska. Ankstyva diagnostika gali išsaugoti nuo didesnių problemų ir brangesnio remonto.

Related Posts